Sam är nu 6 månader, tiden bara flyger iväg.
 
När jag nyss vände mig om finner jag honom sittandes och lekandes med mojängen man använder för att fästa hoppgungan i en dörrpost. Med andra ord har han satt sig upp helt för egen maskin, hur nöjd som helst. Länge satt han också!! Han står stadigt på alla fyra, men verkar mer benägen att ställa sig upp än att börja krypa. Hmm hmm.
 
Vad hände med det hjälplösa lilla knytet man nyss ömt höll i famnen med en stadigt grepp om nacke och huvud?
 
Vi har inte varit och vägt Sam på ett tag men han väger minst 8 kg nu, tungt tycker mamma ;) Jag har dragit ner på amningen nu och bytt ut två måltider, 12-13 blir det välling 19-20 är det gröt dags! I och med att han får gröt till kvällsmat får mamma sova lite längre, ungefär 5 timmar utan avbrott vissa kvällar :) YeY!
 
Helamningen har varit rent otroligt effektiv som metod att gå ned i vikt. Måste erkänna att jeansen i min ordinarie storlek 36 nu är lite pösiga ;) Lite slapp mage och platt rumpa fortfarande, fast det är sånt man får muskla upp! Stor fördel för Sams immunförsvar också då han än så länge inte ens varit det minsta snuvig trots att jag åkt på en rejäl förkylning en gång och både jag och Ola varit lite småsnuvig vid tillfälle. Jag är supernöjd att det har funkat så otroligt bra! :)
 
 
Sam i första snön <3
 
 
Raw "ris a'la malta". Mums! Recept här.
 
 
//Frun
 
 

Kommentera

Publiceras ej