Igår var en fantastisk dag! Jag var ledig från jobbet och planerna för dagen var diffusa. Kanske därför vi låg och drog oss i sängen till kl 11, alla tre. Ingen brådska där inte. När vi väl kravlat oss upp gick vi ner och åt frukost. Eller ja. Kanske snarare var lunch. För nån "normal" lunch blev det inte denna dag. Så kanske att det vi åt var en frunch. Jag vet inte.
 
Efter funchen (eller vad det nu heter) tog vi en promenad. Strålande sol och vindstilla = kalasfint! Vi gick längs älven tills vägen övergick till en stig och det inte längre var möjligt att köra barnvagnen - sen fortsatte vi lite till. Måste ju testa offroad-egenskaperna på barnvagnen! Dom var bra, bara att tuta och köra!
 
Nedan en familjebild från promenaden. Jag vill betona att jag tyckte det var mycket trevligare att vara ute och gå än vad bilden ger sken av. Jag tror jag fokuserade lite väl mycket på att ta kortet, så jag glömde att jag också var framför kameran. Kameran var för övrigt Livs mobil, sedan vi kommit ihåg vår riktiga kamera men glömt minneskortet...

En annan fantastisk grej med gårdagen var att jag fick jobb! Ett vikariat till september nästa år, på heltid! De ringde i tisdags, jag fick komma på intervju i onsdags och på fredagen fick jag beskedet att jag fått tjänsten, snabba puckar! Ibland är det bra sprida sitt namn och visa upp sig lite här och där! Jobbet är nämligen på Umeå Universitet, som ekonomiadministratör på den centrala ekonomienheten, och att de ringde mig var för att jag i somras var på en intervju för en av institutionerna på universitetet och därmed fanns med i registret. Så kan det gå!
 
/ Herrn

Kommentera

Publiceras ej